القائمة الرئيسية

الصفحات

فيش جنائي فوري (مكان استخراجه ومدة صلاحيته)



اماكن استخراج فيش جنائي فوري

ازاي اطلع فيش جنائي
فيش جنائي فوري
ازاي اطلع فيش جنائي فى اسرع وقت
Reader Rating2 Votes95
عشان تطلع فيش جنائي بسهولة ومتضييعش وقت كتير اتبع الخطوات التالية:-

جهز الاوراق المطلوبة فيش جنائي فوري


  1. 1- نموذج صحيفة الحالة الجنائية،وهتلاقيه مديريات الأمن وأقسام الشرطة
  2. 2- بطاقة الرقم القومى
  3. أو جواز سفر، أو شهادة الميلاد للي اقل من ١٦سنه
  4. 3- صورة حديثة (للنظام غير المُطوَّر)
  5. رسوم
  6. 15 جنيه قيمة الرسوم المالية
  7. ١٢ قيمة الصحيفة المُطورة
  8. ٣ جنيهات قيمة طابع شرطة

صدق على صحيفة الحالة الجنائية


فى حالة استخراج صحيفة الحالة الجنائية لتقديمها لإحدى الجهات الأجنبية، أو استعمالها خارج البلاد، يلزم التصديق على بياناتها من «الإدارة القنصلية بوزارة الخارجية المصرية»، وبعدين من سفارة أو قنصلية الدولة الأجنبية.

وفي حالة استخراج صحيفة الحالة الجنائية من إحدى السفارات أو القنصليات المصرية بالخارج وقيام طالبها وإرسالها للإدارة العامة لتحقيق الأدلة الجنائية عن طريق ذويه، فيلزم أولا التصديق على بياناتها من «الإدارة القنصلية بوزارة الخارجية المصرية».

وفي حالة استخراج صحيفة الحالة الجنائية من إحدى السفارات أو القنصليات المصرية بالخارج وإرسالها للإدارة العامة لتحقيق الأدلة الجنائية مُباشرة، تُعاد بعد الكشف عليها بالحاسب الآلي للبصمات إلى السفارة أو القنصلية وفي هذه الحالة لا تحتاج إلى تصديق عليها.

اتجه إلى قسم الشرطة الخاص بيك


عشان تتجنب المشاوير الكتير روح في مواعيد العمل الرسمية اللي هي من 8 ل وعشان تخلص بسرعة روح بدري لان غالبا بيكون زحمة جدا ومدة صلاحية الفيش هي 3 شهور وبتستلم الفيش الجنائي بعدها بيومين غالب

صلاحية الفيش الجنائي

لاحظ أن صلاحية الفيش الجنائي هي ثلاثة شهور من تاريخ اصداره من السجل المدني , ولا يعتد بأي فيش جنائي سواء للمتقدم أو والده إذا كان موجه لأي جهة غير مجلس الدولة أو صادر قبل تاريخ الإعلان الرسمي للوظيفة. 

 #استخراج فيش جنائى فورى 2021 , #استخراج فيش وتشبيه فى نفس اليوم, #استخراج فيش وتشبيه مستعجل 2021 , #اماكن استخراج فيش جنائى فورى 2018, #فيش جنائى فى نفس اليوم


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات